Momenteel bestaat het bestuur van VoNo uit Robert, Marijke en Marcel. Concreet betekent dit dat alle taken door deze 3 personen uitgevoerd worden. Om ervoor te zorgen dat VoNo kan blijven bestaan, is het noodzakelijk dat meer vrijwilligers zich in gaan zetten voor VoNo. Onderstaand treffen jullie een overzicht aan van de taken waar wij ondersteuning in zoeken. Per taak is vermeld waar deze taken uit bestaan.
Activiteitencommissie
Het organiseren van leuke activiteiten voor de vereniging. In de afgelopen jaren hebben wij onderstaande activiteiten jaarlijks georganiseerd:
- VoNo BBQ: aan het einde van het seizoen organiseert VoNo een Amerikaanse BBQ in het Twiske. Leden die deelnemen zorgen voor hun eigen eten & drinken. Je taak bestaat vooral van het prikken van een datum, samen met het bestuur. Het maken van een pakkende flyer, informeren van de leden en het opleuken van de plek waar we gaan barbecueën. Via de bestaande whatsapp-groepjes regelmatig communiceren en leden/ouders enthousiast maken omtrent de BBQ.
- ouder/kind-toernooi: samen met de jeugdtrainers een datum kiezen, ouders informeren middels de whatsapp, inventariseren hoeveel er mee doen, toernooischema maken. Op de avond zelf zorgen dat er wat lekkers na afloop is.
- sinterklaastoernooi: samen met de jeugdtrainers rond Sinterklaas een leuke trainingsavond organiseren. Sinterklaasinkopen, zoals snoepgoed en drankjes worden door de vereniging vergoed.
- bedenken van nieuwe activiteiten, zowel voor de jeugd, de volwassenen en vereniging brede activiteiten.
- via de bond wordt er regelmatig gecommuniceerd omtrent recreanttoernooien of andere toernooien. Door het bestuur worden dit soort mailtjes naar jou verstuurd, zodat jij het breed uit kan zetten binnen de vereniging. De verdere organisatie en eventuele aanmelding wordt dan door jou geregeld. Nu zijn er nauwelijks activiteiten of evenementen binnen de vereniging en deze zorgen er juist voor dat er meer samenhang binnen een
vereniging komt.
Social Media
- VoNo profileren op Instagram, Facebook etc.
- wedstrijdverslagen incl. foto’s: deze moeten aangeleverd worden door de teams zelf, incl. foto’s. Jij kijkt naar de tekst en de foto’s en post deze op de diverse social media. Het is belangrijk dat VoNo regelmatig via social media zaken post. Dit i.v.m. de
naamsbekendheid. Hou bij het posten van foto’s wel rekening met de AVG. Richtlijnen hiervoor krijg je van het bestuur.
Ook hiervoor geldt dat er nu te weinig wordt gepost. Het zou fijn zijn als de jeugdspelers hier een rol in gaan spelen, omdat zij erg handig zijn met social media.
Technische commissie
- voor de start van het seizoen, samen met de trainers kijken naar de diverse teams en evt. herinrichten teams. De technische commissie doet een voorstel naar het bestuur. Het bestuur meldt vervolgens de teams aan bij de bond.
- trainers regelen
- hiervoor is het wel belangrijk dat je volleybalkennis hebt.
- communicatie van teamindeling naar de leden wordt gedaan door het bestuur, niet door de technische commissie
CMV-coördinator
- welkom heten van nieuwe kinderen en ouders
- vragen beantwoorden van nieuwe kinderen/ouders
- communiceren van de toernooidagen, wedstrijdschema (via whatsapp).
- samen met het bestuur de CMV teams inschrijven bij de bond.
- 2x per jaar CMV overleg in de Wethouder Verheijhal.
- aanspreekpunt voor de Bond v.w.b. CMV, samen met bestuur.
- bij start nieuw wedstrijdteam aanwezig zijn in de hal om de ouders en kinderen te begeleiden (elk nieuw wedstrijdteam wordt 2x begeleid)
Materiaalbeheer
- controle en onderhoud netten en palen.
- regelmatige controle van de ballen.
- zorgen dat de VoNo kasten netjes blijven.
Scheidsrechter
- binnen VoNo is er behoefte aan scheidsrechters. Zowel voor D1 als voor D2. Op CMV niveau wordt er door de ouders onderling gefloten. Via de bond worden er regelmatig cursussen aangeboden. Ook via de website van de bond is het mogelijk om online je certificaat te halen. Lekker vanuit je luie stoel dus. Vraag er naar bij Robert en/of Marijke.
Coaching
- elk team heeft een betrokken coach nodig. Op het CMV niveau wordt dit door de ouders onderling geregeld. Dames 1 zit momenteel zonder coach en is dus naarstig op zoek. Het is erg lastig om zelf te spelen en te coachen. De wedstrijddagen vallen altijd op een doordeweekse dag en zijn ruim van te voren bekend. Volleybalkennis is nodig om dit D1 team te coachen.
Kascommissie
- elk jaar aan het einde van het seizoen vindt er een kascommissie plaats. 2 volwassen leden van de vereniging gaan met de penningmeester om de tafel en controleren de werkzaamheden. Samen met de penningmeester wordt er een financieel jaaroverzicht opgesteld, welke besproken wordt op de ALV aan het einde van het seizoen.
And last but not least… de Vrijwilligerscoördinator
- de vrijwilligerscommissie heeft een schakel en makelaarsfunctie binnen de vereniging aangaande het vrijwilligersbeleid. De vrijwilligerscoördinator stuurt deze groep aan.
- verzorgt de begeleiding van de vrijwilligers door het organiseren van diverse overlegsituaties en vrijwilligersbijeenkomsten.
- de vrijwilligerscoördinator geeft leiding aan de vrijwilligerscommissie, waar het beleid aangaande vrijwilligers wordt uitgevoerd.
Taken vrijwilligerscoördinator:
- voert overleg met en informeert/adviseert het bestuur rond: de visie op vrijwilligersbeleid; Voordelen en mogelijkheden van een structurele aanpak van vrijwilligersbeleid binnen de sportvereniging.
- de bijdrage die vrijwilligersbeleid kan leveren aan het bereiken van de algemene doelstellingen van de vereniging.
- het inpassen van vrijwilligersbeleid in de structuur van de organisatie.
- inventariseert stand van zaken rond het vrijwilligersbeleid, aantal vrijwilligers en de diverse werkzaamheden.
- is verantwoordelijk voor het tot stand komen van een deelplan vrijwilligersbeleid (i.s.m. anderen).
- maakt een planning waarin de toekomstige behoefte aan vrijwilligers binnen de vereniging wordt beschreven, maar ook maatregelen worden aangegeven om ervoor te zorgen dat in deze behoefte kan worden voorzien.
- draagt zorg voor een planmatige aanpak van werving van nieuwe vrijwilligers.
- stimuleert maatregelen om ondervertegenwoordigde doelgroepen voor vrijwilligersfuncties aan te trekken.
- inventariseert de wensen, behoeften en motieven van vrijwilligers.
- stimuleert dat er bij de taakinvulling zo veel mogelijk rekening wordt gehouden met de wensen, behoeften en motieven van de verschillende vrijwilligers.
- zet zich in voor de positie van de vrijwilligers en stimuleert om hen te betrekken bij het verenigingsbeleid.
- coördineert het plaatsen en verplaatsen van vrijwilligers en de introductie van (nieuwe) vrijwilligers in hun functie, taken en werkzaamheden.
Ondersteuning dagelijks bestuur
- omdat Robert en Marijke niet alleen samen het bestuur vormen, maar ook nog samen een koppeltje zijn, wordt ook gelijk duidelijk hoe kwetsbaar dit is. Mocht er iets met een van beide gebeuren dan is er direct een probleem. Marijke doet nu de ledenadministratie en het penningmeesterschap. Het zou fijn zijn als iemand de back-up wil zijn voor de ledenadministratie.
- ledenadministratie: nieuwe inschrijvingen registreren in Sportlink. Rugnummers uitgeven, bondpasjes aanvragen. De meeste belasting zit rondom start en einde van het seizoen. Tussendoor is het vrij rustig. Hierbij is het noodzakelijk dat je handig bent op de computer.
- presentielijsten: wekelijks bijhouden van de presentie van de kids en volwassenen en bijhouden welke trainers training hebben gegeven, dit i.v.m. uitbetaling.
- bij de start van de trainingsavonden aanwezig zijn om samen met de trainers de netten op te zetten en de hal klaar te maken. Na de trainingsavond ruimen de teams zelf de hal op.
- welkom heten van nieuwe mensen (oud of jong). Spreek ze aan en geef informatie over VoNo. Mochten ze vragen hebben die jij niet kan beantwoorden, stuur ze door naar Robert en/of Marijke.